خاطره من

  • ۰
  • ۰

 

سهم مردم سیستان وبلوچستان از آثار فرهنگی و هنری از جمله موسیقی، کتاب، مجله ها و مطبوعات، رسانه های دیجیتال هنرهای نمایشی شامل تئاتر، تعزیه، سینما، انیمیشن و هنرهای تجسمی بسیار ناچیز است این درحالیست که این استان به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی در موقعیت خاصی قرار دارد. 

هرکدام از شهر های این استان در صورت مورد توجه واقع شدن میتوانند در حیطه های گردشگری، کشاورزی، صنایع، معادن و... رشد قابل توجهی داشته باشند. 

برای مثال شهرستان زاهدان به عنوان مرکز استان از بافت شهری و فضای سبز بسیار ضعیفی برخوردار است. بیکاری و فقر نسبی حاکم در مناطقی از شهر موجب بوجود آمدن بزهکاری و افراد کارتن خواب، زاغه نشین، زباله گرد و.. شده. 

بازار رسولی از جمله مکان هایی است که هر ساله به خصوص هنگام نوروز توجه بسیاری از گردشگران را از سایر شهرستان ها و استان ها به خود جلب میکند. اما امکانات و زیر ساخت های مناسبی برای اسکان و تفریح گردشگران وجود ندارد. بافت شهری کمترین بهره را از آثار هنری زیبای سیستانی و بلوچی برده است و نمای خانه هایی با معماری رومی زیبایی شهر را زیر سوال برده است. 

استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بالایی است که اگر به درستی استفاده شود نباید دیگر شاهد فقر و محرومیت در این استان باشیم. مردمانی مهربان، مهمان نواز و خونگرم با مجموعه ی غنی از فرهنگ و آداب و رسوم استحقاق بهترین ها را دارند. 

  • ۰۱/۱۲/۱۳
  • پونه تقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی